Nieuws

Voorzitter Eric Nederlof stopt per direct als voorzitter bij Sportclub Overdinkel.

Voorzitter Eric Nederlof heeft gisteren op de Algemene Vergadering bekend gemaakt per direct te stoppen als voorzitter van Sportclub Overdinkel.

Eric licht in de ledenvergadering zijn beslissing toe:

“Voor mij is de balans tussen privé, arbeid en Sportclub Overdinkel de laatste maanden compleet zoekgeraakt, waardoor ik merk dat de energie uit mijn lijf is geknepen. Door het ontbreken van een goed functionerend vrijwilligersapparaat in de vorm van actieve commissies en het ontbreken van vrijwilligers, hebben we als bestuur de laatste maanden steeds meer gaten moeten dichten. Puur en alleen om dingen in de lucht te brengen en te houden.

De laatste maanden ben ik bijna dagelijks bezig geweest om invulling te geven aan het rooster voor de kantinebezetting, het opstarten en mede vormgeven aan de website, het voeren van persoonlijke gesprekken om problemen te ondervangen en/of zaken te verbeteren en het ondersteunen van leden en medebestuursleden.

Al deze extra activiteiten en werkzaamheden zijn er de oorzaak van dat het besturen van deze vereniging naar de achtergrond is verdrongen en op plan B is geraakt. Waardoor ik persoonlijk tot de conclusie ben gekomen dat het voor mij niet meer mogelijk is om richting en sturing te geven aan onze vereniging. Er zijn te veel druppels gekomen, welke de emmer heeft doen overlopen.”

Wanneer de liefde voor de club omslaat naar een betrokkenheid welke leidt tot slapeloze nachten, dan moet je voor jezelf een keuze maken. Zeker wanneer je een gevaar dreigt te worden voor je omgeving. Afgelopen week was voor mij het signaal om te zeggen: “Tot hier en niet verder”. Ik stop er mee.

Het huidige bestuur gaat in beraad en neemt zijn taken tijdelijk waar, totdat er een nieuwe voorzitter is gekozen. Zodra er meer informatie is zal het bestuur de leden op de hoogte stellen en een buitengewone ledenvergadering uitschrijven.

Wij willen Eric bedanken voor zijn inzet en hopen hem snel weer te mogen begroeten op en langs ons Sportcomplex.

Bestuur Sportclub Overdinkel.

Geen nieuwsberichten gevonden